Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Wednesday, July 04, 2007

onsdagstristess

Alltså. Jag hatar att jobba sent pass på ica. Dessutom när det är ett så här kort pass 17-20... Alltså, man går och väntar hela dagen på att "det där" ska hända och sen när det väl händer så inser man till sin besvikelse att "det där" inte var något annat än att man skulle till jobbet. Så nu har jag ägnat dagen åt diverse aktiviteter... jag började med att vakna, man skulle väl kunna säga att ur energikrävande synvikel var det nog där det gick åt som mest. Tänk att gå från lägesenergin i liggande ställning via rörelseenergin upp till stående ställning. Hugaligen. Sedan åt jag frukost och läste Unt:s A-del. Jag kan inte erinra mig någonting som där stod att läsa. Jag dissade B-delen och gick in i mitt rum. Slog på Tempelriddaren av Guillou och lyssnade på två cdskivor. Dvs. närmare två timmar ägnades åt detta. Under tiden klottrade jag ner 5 fulla post-it-lappar med absolut ingenting. Efter ca. 1.5 timme somnade jag och missade således den sista halvtimmen på den sista cd:n och kommer få spola tillbaka nästa gång för att hitta vars jag var. Mu. Sedan gick jag upp och tvingade mig själv att laga lunch till mig och Kakan. Sedan åt jag upp makaronerna med köttfärssås samtidigt som jag läste divese mer eller mindre intressanta modebloggar. Jag spillde inget i sängen. Sedan duschade jag och på vägen upp från källarn passerade jag tvättstugan och insåg till mitt förtret att jag måste skaffa nya strumpor. Jag tog med mig de två jag kunde hitta rena och gick upp och nu sitter jag här med håret inlindat i en turban.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home