Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Saturday, January 21, 2006

catch up

ska väl dra gårdagen lite snabbt. jocke malmberg fyllde tjugo och det var party på det något skabbiga s.k vita huset i stan. tema; skurkar och hjältar. grundade med mor och far och sedan var det förfest hos jOhanna i sunnersta. jag var utklädd till sjörövarjenny (vilket även är min roll i musikalen) men som sjörövare då och inte bordellmamma. förfesten avbröts abrubt då hälften av oss insåg att vi var tvungna att springa bussen (utklädda). en utav turtlestjejerna gjorde en storvurpa i snön med sina små orangea pumps. själv såg jag bara med ett öga för jag hade en såndär sjörövar-ögonlapp för ögat som envisades med att fällas ner hela tiden. vi hann iallfall med bussen. sedan minglade vi runt. det var rätt mkt folk men man blir lite bortskämd av uteställenas liksom maxade känsla så privata tillställningar blir ju lätt lite mer stela. men det behövdes bara några fördrinkar så var det full fart. jocke var utklädd till harry potter och han såg förjävla fånig ut faktiskt. carro var catwoman. det var bra och bittert. vid tvåtiden började jag få närhetslängtan och jag och carro och diverse sällskap begav oss västerut vandrandes i snön mot triangeln. då inträffade kvällens höjdpunkt. jag hittade en hundralapp! haha. så då firade vi med att gå och köpa godis på rosa pantern. fattar inte att dom har öppet jämt. iallafall. efter mycket om och men kom jag hem till oskar iallafall. hem ljuva hem. ungefär. han och sebbe satt i köket och var nyktra. jag var tokfull. jag bestämde mig för att sova.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home