Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Thursday, July 05, 2007

kassafilosofier 2

En gammal man köpte igår ett paket kuvert av mig på ica. Man kan nog inte kalla det för ett "Storpack" men det var väl ändå runt 50 kuvert i paketet. Tankarna skenade som vanligt iväg... Mannen var gammal och andades tungt, stödde sig med hela sin tygnd på en rollator och var säkerligen en bra bit över åttio. -Vad ska denne man göra med 50 kuvert? Om han använder dem som man skickar brev till vardags kommer det där kuvertet ligga kvar i hans lägenhet den dagen han är död. Jag blev helt sänkt och tittade så länge efter den gamle mannen att nästa kund var tvungen att harkla sig för att fånga min uppmärksamhet.
-Han ska säkert ha hrm... 85årskalas tänkte jag för att lätta mitt sinne en smula.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home