Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Sunday, September 17, 2006

Gask!!

Igår var det reccegask på värmlands! Började dagen klockan 10 med att diska allt porslin som skulle användas. Själv eftersom Mab var bakis och inte kom förrän jag var klar. (ok köksoskar gjorde en hel del också, och daniel) men anyway... Vi gnuggade och polerade hela huset typ. Klockan två började jag och julia göra oss iordning, stod i garderoben och lockade hår och sminkade oss, bytte om och smet upp för ett glas vin precis innan vi gav oss iväg kvart i fyra. Vi marscherade med Casper som Fanbärare längst fram, till Universitetsaulan där det var mottagning. Farmor och Farfar kom förbi och sa att jag var vacker som en dag.. Haha. Subjektivt kanske. Iallfall... Vi möttes av riktig dansjazz i aulan och det kändes som värsta superhärligahögtidliga fast avslappnade tillställningen. Superhärligt! Efter diverse tal och musik så gick vi tillbaka ner till nationen. Då var det fördrink och sedan middag. En Supergod bräserad Gös. Jag älskar verkligen fisk. Sedan var det Supa och Dansa! Vi gick en sväng till Östgöta senare på kvällen och dansade. HUR kul som helst. Det var inte supermkt folk på värmlands så det var kul att gå dit en sväng. När jag kom tillbaka till värmlands så skulle vi stänga ganska snart så jag hjälpte daniel att fösa ut folk ur övre läs och så började vi städa. Jag var eg. inte schemalagd utan var där som gäst. MEN eftersom mina kära vänner i klubbverket var typ... Kalasfulla (det var jag med men det märktes inte lika tydligt) så fick jag diska i typ 3 timmar. Kom hem vid fem... DÖD. Men blev inte bakis iallafall. Imorse vid 12tiden mötte jag o julia upp för att baka inför veckan och ringa in folk. Bakningen gick väl sådär. Jag hoppas det räcker. Annars får jag väl hänga där nån natt och baka när jag har lite tid.. Hah. Hur som helst. KUL var det igår!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home