Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Saturday, January 12, 2008

Det finns inget dåligt väder....

Men jag är rätt så beredd att skriva under på att vädret som varit de senaste veckorna i alla fall INTE kan klassas som BRA... Hur som helst har jag kommit fram till att om man bara accepterar att det regnar och faktumet att man faktiskt kommer att bli blöt om man går ut, så blir det plötsligt inte alls lika farligt. Gick en långpromenad längs ån norrut nu på eftermiddagen i regnet. Fy fan vad det ser ut där uppe... man tänker sig att det är boländerna som är typ äckligt industriigt i uppsala, men det går typ inte att jämföra med det slumliknande område som ligger bakom luthagen upp mot Börje Tull. Riktigt obehaglig cykelväg mitt bland gamla övergivna industrilokaler och en soptipp. Fick en riktig överkonsumtionsångestattack när jag passerade just soptippen och såg femtio teveapparater ståndes i högar bakom tippen, de flesta till synes hyfsat nya, bredvid stod ett femtiotal datorskärmar och sedan 10-15 kopiatorer... Helt absurt egentligen och det där var bara EN av flera soptippar i en ur ett världsperspektiv LITEN stad i ett land som anser sig ligga långt före i miljötänkande. WÄ. panik!

Bio ikväll Darjeeling limited. Najs. Nu ska jag läsa lite i mitt nästa läsprojekt, E=Mc2 av David Bodanis.

Puss

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home