Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Saturday, February 04, 2006

bakvatten

Gomorgon. Ingen vidare värst morgon tyvärr. Fast ruskigt vackert väder. Jag borde dra med mig mammsen ut och gå. Jag säger som carola, DET ÄR UNDERBART, att inte ha något särskilt att göra! Faktiskt, helt fantastiskt skönt att bara få göra vad man vill. En otrevlig sak är dock att jag har börjat vakna så sjukt tidigt på morgnarna efter att vi varit ute. Idag vaknade jag liksom åtta. Då är man ju nästan fortfarande full om man kom hem vid tre liksom. Okej, inte riktigt, men man mår inget vidare. Fast å andra sidan har jag märkt, att om man då går upp, dricker apelsinjucie och borstar tänderna (jag vet det smakar äckligt ihop) och sen går man och lägger sig igen och sover nån eller några timmar till, så mår man helt ok när man vaknar. Det värsta som finns är ju annars att vakna klockan halv ett liksom med dunkande huvudvärk. Då går jag faktiskt hellre och sover en stund på eftermiddagen.

Idag ska jag plugga lite körkortsteori, ladda på ny musik på mp3n, ta en promenad, träna och sen får jag se vad som händer. Jag har varit värsta duktig på siståne föresten, med att ta tag i gamla saker som legat och gnagt. Oftast så blir liksom den samlade smärtkomposanten större om man drar ut på saker och ting istället för att ta tag även om det blir som en plötslig injektion när man väl tar tag så är det oftast ändå mindre smärtsamt än att gå och älta något fram och tillbaka.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home