Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Tuesday, August 22, 2006

Kassafilosofier

Kalle har redan hört detta så han kommer tycka det är tråkigt. Men å andra sidan har jag ju testat det på någon.

satt i kassan och funderade idag. På dokusåpor. Jag har en god idé på en bra. Den kallas "Trädgården". Tänk dig; sexton storstadsmänniskor samlas i en trädgård för att samsas om trädgårdsarbetet.

Linda 26: "Det jobbigaste var att rensa ogräs mellan plattorna, för det gjorde så ont i fingrarna"

eller

Karl 45: "Alltså, nu får dom jävla ta å skärpa sig. Nu har jag klippt gräset varje dag i två veckor. Nästa gång någon vägrar ska jag spruta på honom med vattenspridaren"

eller

Åsa 34: "Vi KAN inte dränka mördarsniglarna! Dom har också ett liv! Faktiskt! Barbarer det är vad dom är (snyft)"

Sarah 18: "Alltså, nej, eller jo eller asså jaa det är klart att vi hade sex i vinbärsbusken. tihi"


underhållning? eh nej.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home