Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Thursday, May 24, 2007

Nattliga Bad i Fontäner!

Sitter här på mitt rum, efter sista utekvällen i aix, dyngsur från topp till tå efter ett par fontänbad! Först hoppade vi lite i en liten liten fontän borta vid IPN men sen vid 4 snåret begav vi oss mot Rotonde för lite ordentligt badande... Vi hann med sisådär 3-4 minuter innan polisen kom, tre polisbilar och som satte efter oss allihopa! jag kalle och josefin springer för kung och fosterland och skiljs åt vid ett litet torg. Kalle får en bil efter sig och jag en annan.. Jag smiter in i en port, inte bakom dörren utan bara liksom in så jag stod och tryckte och såg ljuset och hörde ljudet från polisbilen som inte var mer än 3 meter från mig.. Hjärtat pumpade i 280 och adrenalinet sprutade från alla håll... Efter kanske fem minuters gömmande i porten börjar polisbilen låååångsamt röra sig och glider sakta förbi porten där jag står, precis då ringer min mobil... underbar tajming tove.. :P De såg mig inte iaf...haha. Sen visade det sig att kalle "åkt fast" men det enda poliserna gjorde var att tvinga honom att bada i en annan fontän alldeles själv.. HAHA. Vistelsens värdaste bad iallafall, lätt.

Dagens kommentar... "å då fick inte jag nån paddel..."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home