Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Wednesday, March 29, 2006

Aix-en-Provence?

Till nästa vår kanske? Ska söka stipendium idag. Sitter och rempliar. Men det är jäkligt tråkigt.

Såg Fedra av Racin i Stockholm igår. Innan dess råkade vi ut för årets snorkigaste inne på Zara. Expeditens dåliga uppträdande ledde till att carros studentklänning fick färgfläckar. Skämmes ta mig faen. Annars var det mkt kul att känna lite på pulsen igen. Det regnade dock och jag fick ta till ovanliga åtgärder för att hålla modet uppe. Iallfall, pjäsen var rätt trist. Hypermoern scenografi som man typ blev riktigt trött på tillslut. Jättebra skådisar, men det var tungt som fasen. Två och en halv timme på vers är rätt mycket att bära även om man är bra. Tacka vet jag Mary wollstonecraft som gick i höstas på stadsteatern. Det var tre timmars ätande av publiken.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home