Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Thursday, March 06, 2008

Speleman på trumman spelar minst för två

Bon Soir tout le monde! Jag har haft världens mest cpigakväll. Övertrött/överenergi/rastlös/knäpp i största allmänhet. MU! Tentapanik tror jag det är. Förkroppsligad. Imorgon ska vi redovisa om Bo Östen Svensson på Musiketnologin. En riktig Stjärna! Blind sedan han var 30 och trots det musiker som rest runt i Brasilien, på Haiti och "pluggat" trummor i New York. Ball gubbe på 70 år. Hoho.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home