Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Saturday, February 11, 2006

Äntligen helg!

Vad är meningen!? Hur ska man kunna hinna med att leva ett normalt liv under OS? Det borde seriöst vara ledigt i två veckor framöver så man har tid att titta på tv.

Den här helgen har hittills varit vit som snö! Hur skönt som helst. Igår skänkte jag t.o.m bort mitt vinglas till mamma för det kändes verkligen helt onödigt. Min kropp håller på att renas från gifter och stress. När man är mitt i alltihopa, med sjukt stressigt schema och hundra saker som händer samtidigt är det lätt att man börjar leva för helgerna. Veckorna blir ett enda långt maraton uppburet av konstgjord andning. Jag sover mig bokstavligen genom lektioner, gömd bakom personerna framför, har verkligen lyckats utveckla en teknik där såna där micropauser kan bära en hel dag. Man springer liksom över mållinjen på fredagseftermiddagen efter en lång lektion litterär gestaltning och äter lite mat och sen så är det in i dimman och en kraschlandning på lördag förmiddag. Pain. Det är slut med detta. Fram för apelsinnektar och sex and the city på lördagkvällar. Puss

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home