Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Friday, August 03, 2007

Världen krymper....

Sitter i skrivande stund på yttertrappen på Degerfors Järnvägsstation och väntar på bilen från Uppsala med övriga heltidare inför heltidarhelg. Sitter alltså på min egna dator och skriver via nån knasig människas trådlösa nätverk som inte var låst. SÅ värt eftersom jag ska sitta här i över en timme :D Men det är inte utan att man blir lite skraj. Som när min Morbror Staffan berättade om när han satt i ett flygplan mellan Tokyo och Frankfurt och han hade internetuppkoppling i sin flygstol. Han startade Skype och direkt ringde det. Det var en kompis som lite lagom braxigt frågade Staffan om han kunde gissa var han befann sig... Näe sa staffan. Killen svarade att han satt ute på väderöarna i göteborgs skärgård på en kobbe med en handduk över huvudet och surfade på sitt 3G kort och sen kom frågan, var är du? Staffan svarar... Ja du.. nån stans över uralbergen... Störd värld... men rätt häftigt

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home