Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Monday, March 10, 2008

om rödvin och svarta jeans (inte)

Hello lovers! 4 dagar till tenta och jag fick en välbehövlig bekräftelse idag på seminariet att jag verkar ha full koll rock'n roll på allt från Magnus Liber Organi till Bach och Kastratsångare. "Allt" från 1000talet till 1800.Fick ett blindtest på två stycken där vi skulle ta ut tid/epok/stil, möjlig tonsättare och jag hade full pott. Den satt som en smäck skulle man kunna säga. Eller som handen i handsken, penis i pärlan osv.

Passade på att fira med att köpa mitt första (och sista!) klädesplagg den här månaden (ok ok det var två) en grå hood utan dragkedja och en svart kofta.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mamma Tove är stolt över Helena för att hon sköter skolan (och shoppingen) OCH för att hon lägger in en oskön bild på mig med årets berrautväxt i håret.... niiiiice! Älskar dig ändå, älskar oss, saknar oss haha puss på buss

PS. Jag har gjort en väldigt o-Tovig grej... HAHAHA.... inte det BÄSTA, men heller absolut inte det sämsta ;) nu blev du nyfiken. det borde du bli...

10:45 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home