Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Tuesday, July 04, 2006

Bussfilosofier

Jag satt på bussen påvägen hem nyss och kunde inte låta bli att känna mig hur dum som helst. Det satt en medelålders man på bussen som hade någon form av psykiskt handikapp. Han satt och pratade högt med monoton röst och tyvärr satt halva bussen och suckade för att han störde etc. Jag började fundera, det är ju svårt för man vet inte vad han har för handikapp men min spontana tanke var, vad jobbigt det måste vara att inte veta varför vi är här. Sen slog det mig att det vet ju inte jag heller. Mitt spontana svar på frågan var REPRODUKTION. Det stod liksom skrivet framför mig med stora röda bokstäver. Va? liksom. Vars kom det ifrån?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home