Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Tuesday, March 18, 2008

Mu sa kycklingen

kris i min fondportfölj och allmänt sunkigt väder får humöret att ligga något under det normala trots att jag skrev tenta i lördags som gick bra och dessutom redovisade jag musikteorigrupparbete idag och alltså officiellt sett har påsklov. (jobbar dock imorgon på ica men det får väl räknas som fritid...)
Jag bestämde i morse att jag skulle vara på dåligt humör hela dagen, men det sket sig runt lunch. Men nu är det tillbaka igen. Morr. Jag har för det första pengar i en fond vars värde har sjunkit senaste halvåret med hälften såg jag idag. (det största fallet måste skett typ denna veckan) Dessutom har jag senaste månaderna stoppat in pengar som blivit över varje månad i en annan fond som den också kapsejsat totalt. MU! När man är duktig och sparar så känns det så jävla surt när pengarna bara går upp i rök. Man vill ju dessutom inte plocka ut pengarna för man ska ju alltid typ härda ut och låta svängningarna ha sin gång. MEN inte fan tänker jag sitta och titta på medan mina pengar trillar ner i det här århundradets värsta svarta hål. Pierre kom och rädda mina pengar!

Packar kappsäcken och åker till Liane (värmland) på torsdag morgon. Ska bli så skönt. Har jag tur kommer Calle en sväng o hälsar på, inte långt till säffle därifrån ju :)

KRÄM

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hej min lilla kyckling! saknar dig såhär i påsktider.. står och jobbar ihop en janson här då vi ska ha en liten påskbuffé ikväll, önskar att DU kunde joina =/ frågan är om inte jag borde flytta till uppsala.. även om ni har sibirisk kyla och vi har lybisk hetta här. tål att tänkas på. om man ändå ska plugga menar jag. vi kanske ska boka in en telefonsejour img? saknar ihjääääl mig av dig...din blogg är så bra och du är så bäst!! hoppas du har det super på liane!! pusspusspuss

6:14 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home