Rock'n Roll Blåa Ögon


en blogg om musik och mitt högintressanta liv i storstadsmetropolen uppsala.

Name:
Location: Uppsala, Sweden

Äntligen en riktig student i Uppsala. Efter ett halvår i frankrike och en termin som köksmästare på Värmlands lutar jag mig tillbaka och njuter av uppsalas studentliv!

Wednesday, April 16, 2008

Vårrusiga känslor

Både glada och arga :) dagen har varit helt knasig. Började med att vakna sådär totalt ur form, ni vet när det känns som att nån försöker väcka en mitt i natten men klockan är faktiskt åtta. Stack iväg till Synsam... Det går inte att skjuta på längre, nu blir det glasögon. Har fått hem ett litet etui (är det inte ett av världens sötaste ord!?) med fyra par... Mannekängar här framför spegeln men det är verkligen assvårt.

på tal om att mannekänga Josefin gifter sig i början av maj och jag har stor klädångest. Hittade däremot dessa godbitar på Cecilia Bs blogg. Mums säger jag bara. Och sen Bajs för de finns bara i sthlm och jag vet inte om jag kommer kunna klämma in en tur dit. 1300spänn styck kostar de dessutom... Höjt studiebidrag någon? Reinfeldt? Hallå? Anyone? Mu. (lyssna på Doktor Kosmos nya föresten. sjukt kul)

Iallafall! Efter synsam tog jag mig hemmåt och pluggade i några timmar men det gick väl sisådär. Slutade med att jag och carl tog en promenix till ica och köpte päron och satt på en busshållsplats i solen och filosoferade i nån timme. Sen gick det bättre.
Tog mig på eftermiddagen ut till ica, fick massage, solade och satt sedan och läste tidningen nån timme innan det blev dags för kassamöte på jobbet. Faktiskt roligare än väntat. och dessutom betalt :) haha.

2 Comments:

Blogger tove said...

åh gick in på känn på din blogg och så hade du faktiskt uppdaterat! FANTASTISKT! Bara du som skriver att ett etui är ett av världens sötaste ord, och det gör dig till världens sötaste om igen. jag saknar dig din dumma ko! MU! Vi görs av på söndag eller nåt (för du hade väl quizrace på lörd?) så styr vi upp nåt, jag och carl hade ett entimmes långt telesamtal igår ang VALBORG. ASNICE, bara 2 veckor kvar ju!! Letar febrilt på tradera efter billiga biljetter då det e bara å hålle i hatten I´ll be tere sooooon ;) :D PUSS!

11:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

dags för bloggning, sundqvist!

5:07 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home